Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Vi närmar oss

Av HundStyrkan - 22 augusti 2014 23:19

Troja har gjort stora framsteg runt andra hundar. Våra hundar reagerar hon inte på alls, passerar dem - tittar avslappnat och följer med mig.

Vi har jobbat runt flera olika hundar med plexiglas emellan. Jag vill få en verklig situation utan att riskera att någon skadas. Först gick hon fram och bet mot hundarna på andra sidan glaset, jag kunde ganska enkelt avbryta henne och då slog hon faktiskt på nosen och började undersöka vilka de var. Vi tog flera olika hundar på andra sidan glaset och Troja kändes mjuk och fin.

Jag jobbar henne även i annan allmänlydnad för att få henne ännu mer uppmärksam och följsam.
Tex har vi tränat sitt och ligg med störningar samt lite enklare trix som snurra. Hon gillar verkligen att få uppmärksamhet och kämpar för att göra rätt :)

Nu är det natt, imorgon mot nya äventyr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av HundStyrkan - 8 oktober 2014 21:28

Nu har jag testat Troja på många sätt för att se att hon ändrat sin känsla runt andra hundar och hon har inte misslyckats en enda gång. Hon är följsam och lugn runt hundar. Även andra personer har fått gå med henne för att jag vill se att hon är bal...

Av HundStyrkan - 1 oktober 2014 21:25

Vi har det så bra jag och Troja. Hon är avslappnad och harmonisk på promenader även tillsammans med andra hundar. Vi har verkligen lyckats ändra hennes minnesbilder runt andra hundar. Igår tog jag bort munkorgen. Hon har varit i fin balans hela tid...

Av HundStyrkan - 21 september 2014 22:45

Träningen fortsätter varje dag. Hon får tillbringa mycket tid med andra hundar under uppsikt och med munkorg. Det går bra tills någon blir lite uppjagad, då går hon in i en intensiv ostabil sinnesstämning. Det går dock enkelt att bryta henne och hon...

Av HundStyrkan - 13 september 2014 22:53

Eftersom Troja haft problem med klåda i öton, på tassar, nos och mage så åkte jag in med henne till veterinären igen för att starta en allergiutredning. Vi börjar med att ställa henne på en eliminationsdiet vilket betyder att hon enbart kommer att f...

Av HundStyrkan - 7 september 2014 20:38

...jag har bara haft väldigt mkt i en veckas tid och därför inte riktigt haft tid att skriva så mkt på hennes blogg. Kurser, utbildning och föreläsning och Troja har fått arbeta med mig som störning till ekipage jag tränat. Hon har klarat det väldig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards